Födelsedagskort....

Monica på jobbet har fyllt 60 år så vi överaskade henne i fredags innan vi skulle gå hem med skönsång, paket och blommor. Hon blev jätteglad . 
Materialet till Monicas kort har jag köpt  på Hobbyhärvan och blommorna är från Prima Marketing, mitten på blomman har jag gjort genom att stansa ut små blommor och satt på en brads för att sedan vika upp bladen och få ett litet djup i blomman. "Krullorna" har jag gjort av smala pappersremsor som jag virat runt en tandpetare.



Insidan av kortet och en närbild på blommorna:

  

 Idag har jag och Åsa träffats här hemma hos mig och scrappat tillsammans. Det var jättekul, prova om du inte redan har gjort det, mycket inspirerande. Vi hann göra ett och ett halvt kort var och det får man väl vara nöjd med (trodde själv innan Åsa kom att 3-4 stycken skulle jag nog hinna) på sex timmar. Hanna var med och scrappade och hon hann göra tre kort och två toarullar. Här kommer hennes alster:

 

Kortet som jag blev färdig med visar jag en annan dag när jag är klar med det andra.

För några dagar sedan blev jag utmanad av Sofie i att berätta sju sanningar om mig själv och här kommer de

1. Jag är en morgonmänniska som helst äter frukost så fort jag har öppnat ögonen.
2. Jag kan inte äta fil eller yoghurt om jag inte får öppna paketet själv och ta först. (Konstigt? Mmmm, jag vet.)
3.Jag sjunger gärna men kanske inte så bra. Vad gör väl det i bilen?
4. Jag gillar att baka.
5. Älskar godis!!!!
6. Vattnar aldrig blommorna vi har här hemma. Tack och lov så sköter min man om det.
7. Ska jag kika på Tv så somnar jag oftast. Kan hålla mig vaken om det är ett kostymdrama.

Det var allt för ikväll, jag har haft en super bra helg och känner mig redo för jobbet imorgon.
Många kramar
Eva


Kommentarer
Postat av: Mia

Även om ni inte gjorde så många kort så blev det ju fina alster.

2009-03-03 @ 09:15:50
Postat av: asta jansson

Hej.

De blev ju jättefina som ni gjorde du o Hanna

när ni hade scrapparpartaj.

M

2009-03-03 @ 13:06:51
Postat av: Sofie

Kul att du antog utmaningen och att få läsa lite om dig. Att träffas och pyssla är aldrig fel, fastän man inte alltid får så mycket gjort... Kram Sofie

2009-03-06 @ 20:00:08
URL: http://sofieornd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0