Ja, må han leva.......

Idag fyller min kära pappa 70 år och det ska firas med drop-in kalas hela dagen. Jag bakade tårtor till honom igår som jag varit och lämnat idag på morgonen. Det blev hans favorit tårta, krisptårta med hemmagjord vaniljkräm
....mummmmmmmmssssssss.......

Jag har ju naturligtvis gjort ett gratulationskort till honom också, men innehållet har min syster hemma hos sig ännu så länge. Han kommer att få ett restaurangbesök tillsammans med mamma i present och en flaska gott rödvin. Det är inte lätt det här med presenter när de inte önskar sig något, men att äta gott det vill vi ju alla. De ska få gå till stan´s mysigaste restaurang Smugglaren som serverar hur god mat som helst.

Så här ser kortet ut som han kommer få när vi ska uppvakta honom senare i eftermiddag



Jag har använt papper från Graphic45 och enfärgad cardstock som jag stämplat med kantstämpeln från Inkido samt rinnande kant och prickar från Tingtura. Dekorerat har jag gjort med en hammagjord swirl  av Pearlmaker och lite blandade blommor. Hade inga svarta siffror hemma så då fick jag embossa de jag hade med svart embossingpulver och det gick jättebra, fick göra likadant med bradsen på blommans mitt som jag använt på insidan av kortet.



Stämpeln Det är din.... är från Inkido och Inte gammal... är från Stämpelboden.



Som du kan se har jag använt mycket distress och då i färgerna -brushed corduroy- och -fried brick- och sen har det blivit endel fluid chalks och så har jag gått lös med saxen runt alla kanter. En enkel baksida med en blomma och mitt handskrivna namn.

Ett stort grattis pappa på din 70-års dag, hoppas du får en underbar dag !!!

Sen vill jag bara tacka er alla gulliga, goá vänner som skriver en liten rad för det gör mig så otroligt glad........

Kommentarer
Postat av: Cyllan

Wow...vilket läckert kort din pappa kommer att få (e lite avis måste jag säga..fniss)

Ha det gott och mumsa lite tårta för mig ocksåå (e ju ett obotligt kakmonster...fniss)

Kraaam C

2009-10-28 @ 16:59:50
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: annkan

Åhh, det är underbart!!

Så glad din pappa måste bli för detta!

Toppenfina färger & detaljer och jättestiligt.

Brukar ibland tycka att det är lite svårt att göra kort till män. Du har verkligen lyckats.:-)



Bra present också. Det är ju alltid lite svårare när de så att säga "hängt med ett tag"..och har typ allt. (Eller...hm, är född för tidigt, menar jag. ;-))Då tas ju oftast en present med en "aktivitet" emot med glädje. :-)



Snyggt!!

Kram på dig.

2009-10-28 @ 18:46:16
URL: http://annkan.bloggplatsen.se
Postat av: karin/essmo

Måste bara in här å tacka för din goa kommentar, jag tycker ju att jag är urusel på att färglägga å så säger DU som är såååå jäkla bra på att färglägga att du tyckte att jag hade färglagt fint! Du skall bara veta va det värmde, så TACK! ♥



Å nu till ditt helt kalasfina kort! Superläckert, gillar rinnstämpeln massor, den är riktigt läcker!

massa kramar till goa du!

2009-10-28 @ 18:52:06
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Louise

Helt underbart.

Din pappa kommer bli helt överlycklig när han får detta fantastiska kort. Han måste vara stolt över att ha en så duktig dotter.

Kramar i massor Louise

2009-10-28 @ 19:44:32
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Mia

Men så vackert kort.....sitter o gapar =)

Pappsen måste blivit så glad o säkert lite rörd oxå över sånt fint kort o present!!!



KRam//Mia

2009-10-29 @ 16:00:41
URL: http://www.scrapmia.blogspot.com
Postat av: Sofie

Wow, så häftigt kort! Härliga färger tillsammans med de ganska neutrala papprena, bara supersnyggt! Tycker själv mycket om grunge stämplarna från Tingtura och du har använt dem på ett mycket snyggt sätt.

Ha en härlig söndag!

Kram Sofie

2009-11-01 @ 11:36:12
URL: http://sofieornd.blogspot.com/
Postat av: Anneli

Vilkert läckert kort du har gjort till din pappa

det måste han blivit jätte glad över.

Så snyggt det blev med kantstämpeln med en rinnande kant, super snyggt.



Krammm Anneli

2009-11-02 @ 19:25:33
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Petra/peu

Oh, vilket underbart kort du gjort till din pappa. Fantastiskt vackert och mycket inspirerande. Tycker det är svårt med kort till män annars. Det har du gjort toppensnyggt. Eva, var har du köpt det som ser ut som svart väv på framsidan, har inte hittat nånstans, många som har det nuförtiden har jag sett. Vad heter det?

Kram o ha en bra dag.

Petra

2009-11-03 @ 12:08:25
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0