Skissutmaning hos Handarbeta

Yoli som är gäst DT hos Handarbeta  har en skiss utmaning i deras blogg . Jag ville vara med och skapa efter den här härliga skissen. Men när jag funderat  och tittat på mitt slutresultat en stund så blev den nog lite annorlunda fast ändå lik. Så här såg skissen ut

Jag har ofta hälsat på  Yoli´s blogg och fått inspiration att testa Distress-dynorna och har så gjort på den här Lo´n. Knölade i hop hjärtat som var vitt och lite tråkigt, drog med stämpeldynorna på hjärtat. Sprayade rikligt med vatten på pappret och lät det ligga en liten stund. Tog fram strykjärnet och strök hjärtat slätt samt fortsatte att dutta på färg. Har använt puncinella som mall igen, gillar verkligen det knepet. Stämpeldynorna är -brushed corduroy- och -faded jeans-. Av värmen från strykjärnet fick den blå dynan en härlig turkos färg. Jag gjorde ett hål i mitten av hjärtat och mätte hur stort jag skulle ha för att fotot skulle passa bakom. Bakgrundspappret är från graphic45 -sentimental baby- som jag chalkat i kanterna.
Min tolkning av Yoli´s skiss



Här följer lite små bilder på detaljer som jag använt. Man skulle ha med någon form av hjärtan som man gjort själv och jag valde att göra två hjärtan med hjälp av tunn ståltråd och pärlor.



Många blommor blev det, har använt gardenior från Petaloo, rosblad och  mini rosor och den andra blomman från Prima även bling är från Prima. Har gjort en liten "snörning" i neder kanten.



Till rubriken har jag använt thickers från American Crafts glitter stickers "LAX" som jag softat med lite chalks.
Fotot är på min älsta dotter Fredrica när hon skulle på studentbalen förra året. Tårarna rann på mig för jag tyckte hon var sååååååå vacker min dotter.



Om du också vill vara med och skapa en Lo efter skissen så har du fram till lördagen den 25/7 , så kika in i Handarbetas blogg och läs eller titta på allt fint som finns i deras blogg.

Tack till er alla go´a vänner som skriver en liten rad för det gör mig så himla himla glad.
Massor massor med.......................

Kommentarer
Postat av: Mia

Jättesnygg LO.

Kul och annorlunda.

Ha dé.

2009-07-23 @ 17:29:47
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Yoli Design

Åhhhhhhhhhhhh så underbar...

jag fick tårar i ögonen! Snyftar fortfarande av din uppfinnings rikedom!! Dina egna små pärlade hjärtan är såååå söta!! Hur fotot tittar fram ur hjärtat var sååå läckert...

ja allt tjejjen...

uuunderbart!!



Superfin effekt du fått till med hjälp av distresserna, så romantiskt å vackert... meeee like!!



Kraaaaaaaam

Yoli - Handarbetas team

2009-07-23 @ 18:42:51
URL: http://yolidesign.wordpress.com
Postat av: Petra/peu

Vilken fantastiskt vacker LO. Jag förstår att du grät när du såg din vackra dotter. Och vilket fint minne ni får från den här dagen med din fantastiskt vackra LO också.

Du menar alltså på allvar att du strök pappret med strykjärnet?

Önskar dej en trevlig helg, här ösregnar det och har gjort så hela dagen.

Kram

Petra

2009-07-23 @ 22:26:52
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Anonym

Såå vacker din LO blev. Såå många härliga detaljer - dina egna hjärtan blev såå läckra

Ha det gott

Kraaam C

2009-07-24 @ 09:35:26
Postat av: Cyllan

Hihii...maken har "städat i datorn" och dåå försvann alla mina automatiska adresser och det glömde jag ju bort att kolla...fniss

Såå det är mitt inlägg där uppe

Kraaam C

2009-07-24 @ 09:37:10
URL: http://h-zon.blogspot.com
Postat av: Anneli

Så snygggg LO och så mycket härliga detaljer.

Gillar hjärtat och hur du satt ihop alla detaljer ..

Kul se att du använder puncinella som mall, jag har också börjat använda det ,, det blir ju så snyggt. .

LO är grymt snygg.



Krammmmmmmm Anneli



2009-07-24 @ 10:04:43
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Åhhh så otroligt snyggt! Så härliga färger och så många små härliga detaljer att titta på. Hjärtat som du har gjort till bakgrunden gillar jag skarpt, tycker mycket om den lite slitna looken ;-)

Du frågade om vilket alfabet jag använde, det som är använt mest på bröllopskorten är RollerSkate och så har jag en QK Revolution som jag älskar, men deras nya verkar spännande... Har du någon maskin, isf vilken?

Trevlig helg!

Kramar Sofie

2009-07-24 @ 10:44:51
URL: http://sofieornd.blogspot.com/
Postat av: Angelica-Dolliver

Men... wow alltså.. Den är ju bara såååå underbar! Vacker och snygg! Och så himla läckert med distresserna på hjärtat och hur fotot trånger upp ur mitten och blommorna, snörningen, själva fotot, punchinellaavtrycken - ja allt! Så jädrans fint dånar!

Kan ju kika hur länge somhelst på denna och ändå kommer det nya dekos som man upptäcker efterhand! Helt gorgeous!



Måste också påpeka att det var en grymt snygg ask du gjort till bokpresenten! Hopaps du fick tag på en ickeläst bok! Det är svårt med bokmalar (jag vet - är själv en sådan och har t.o.m lyckats köpa samma bok ett par gånger till mig själv.. Haha!)



Hoppas allt är bra med dig!

Ha de bäst!

Kram / Angelica

2009-07-24 @ 12:38:10
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: Monica W

Var ju bara tvungen att kika in hos dej, kul att få vara DT ihop med dej hos Hobbyhärvan. Det är något helt nytt för mig, så lite nervöst men mest spännande.

Vilken grej du gjort här! Imponerad, verkligen! Så läckert med distressfärgningen och strykjärn, eller föresten allt var ju superfint.

Så kul att få nya tips och härlig inspiration. Tack för att du delar med dej.

Hälsningar Monica

2009-07-25 @ 09:32:25
URL: http://monkanspyssel.blogg.se/
Postat av: Louise

Vad kan man mer säga en helt underbart vacker.

Fattar inte hur du får ihop allt så snyggt.

Får nog be om en privat kur någon helg,

Ha det bäst och trevlig helg.



Kram Louise

2009-07-25 @ 14:54:39
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Yvonne

Åhhhhhhhhh vad vackert!! SUPERSNYGGT!

Tack för titten och kommentar hos mig. Du frågade efter mall till korsettbagen. Den har jag köpt hos

Card Carousel. Man laddar ned den. Det ingår en mall till en låda att ha den i också. Kostar ca 65 kronor.

Ha en fin sommar!

Kram//Y

2009-07-25 @ 16:45:41
URL: http://yvonnesscrapkort.blogspot.com
Postat av: Hobbydraken

Den här LO:n är helt enkelt FANTASTISK! Så många detaljer (räknat till otroliga 11 rosor).

Gardenior och rosblad har hamnat överst på min "måste ha" lista :-D såååå vackra!!

Kram Nelle

2009-07-28 @ 00:13:39
URL: http://dragonheart66.bloggsida.se
Postat av: gittan

men ooooh, va fin färgen blev på hjärtat. säkert, jag föll pladask då jag rullade ner och såg det.

tack för titten hos mig :-)

2009-07-30 @ 21:40:31
URL: http://pysselninjangittan.blogspot.com/
Postat av: Helén

Oj, oj, oj... den är HELT ljuvlig!! Helt fantastiskt hur du fått till hjärtat med distresser och allt... en sån där LO som man kan titta på hur länge som helst!!

2009-08-01 @ 20:13:16
URL: http://h-scrapbookingmyway.blogspot.com
Postat av: Christel

Åh!!!! Vilken vacker LO! Gillar den skarpt! Vilka läckra effekter du har fått till!

2009-08-02 @ 14:23:24
URL: http://christelscrappar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0