Bröllopskort och utmaning....

Dagarna bara flyger fram och jag tycker inte jag hinner någonting.
Tur att jag har ett bröllopskort i lager som jag inte visat ännu, fick en beställning på ett kort som skulle vara till ett par som firade 40-årig bröllopsdag.

Det blev ett kort i min favoritvikning: Z-kort. Har använt papper från Panduro, blommor från Inkido och Prima, knopparna har jag gjort själv med Prima blommor och glue dots. Punchinella med hjärtan från You Do, band och pärlfloss.



Lite flera bilder från andra vinklar.

   

 

Gratulera brudparet vill jag också göra och hoppas de får ytterligare många fina år tillsammans med varandra och med  sina barn och barnbarn.

Nu ska jag tala om för er vem som fick min tredje Kaos-award och det var Louise en go tjej som jag lärde känna på Oscarsscrappen i Oskarshamn. Jag är så glad att jag lärt känna henne och blir så glad när jag tittar in i hennes blogg och får en massa inspiration. Ännu gladare blir jag när jag får ett mail , alltid så roligt att höra av henne. Hoppas att vi snart träffas igen och kan prata och pyssla en massa tillsammans. Gå nu raka vägen in till hennes blogg och titta på allt fint som hon skapar. Kram till dig Louise.

För några dagar sedan blev jag utmanad av BellaMio ,det går ut på att berätta vad för 3 saker som finns i mitt
                      
                           Kylskåp
mjölk, smör, ost
                           Frysen glass, bröd, grönsaker
                           Skafferi mjöl, socker, bakpulver
                           Handväska almanacka, penna, bindor
                           Sminkväska foundation, rouge, kajal
                           Badrumshylla duschkräm, lotion, örontops
                           Förråd allt och lite till
                           Hjärna för mycket
                           Jackficka mobil, nycklar, bajspåsar
                           Kryddskåp peppar, piffi, salt
                           Barskåp rödvin, martini, bacardi

Så detta var alltså det som finns just nu och ganska ofta därimellan hemma hos mig.
Nu så  vill jag naturligtvis utmana ett par tjejer som jag vill veta lite mer om
                                            Åsa
                                           Sofie

Det var allt för i dag så jag önskar er en fortsatt trevlig kväll.

Kommentarer
Postat av: Mia

Åhhh vilket underbart kort, så snyggt upplägg o papperna o dekorationerna tillsammans gör kortet helt i min smak....JÄTTESNYGGT!!!

Kram//Mia

2009-05-27 @ 22:51:56
URL: http://scrapmia.blogspot.com
Postat av: Sofie

Håller med dig, det känns som om dagarna flyger förbi och jag inte heller hinner med hälften av vad jag borde, fast ibland är det bara så och det är ju inte mer än att acceptera det... Bröllopskortet är så härligt! Snyggt med bara rött och svart.

Kul att få läsa lite mer om dig också, ska ta tag i utmaningen så fort jag hinner få lite blogg tid :-)

Tack än en gång för Kaos-awarden, den har landat i brevlådan, har bara inte hunnit blogga om den än men blev superglad för den.

Ha det riktigt bra min vän!

Kram Sofie

2009-05-28 @ 05:23:50
URL: http://sofieornd.blogspot.com/
Postat av: Mia

Det finns inte så mycket att säga, mer än att kortet är superfint. du har verkligen "öga" för det där.

Ha de, Mia

2009-05-28 @ 09:43:33
URL: http://hobbyharvan.blogg.se/
Postat av: Karin / essmo

Vilket underbart kort! Jättevackert!

kram!

2009-05-28 @ 12:37:36
URL: http://essmos.blogspot.com/
Postat av: Louise

Hej



Du har en liten sak att hämta i min blogg.



Ha det gott och en riktigt trevlig helg.



Kram Louise

2009-05-28 @ 13:21:41
URL: http://louiseudden.blogspot.com/
Postat av: Lotta

Hej Eva!

Nu ska jag prova att lämna en kommentar till dig...

Världens finaste kort, jag är så glad att du hjälpte mig att fixa ett så fint kort. Det blev väldigt uppskattat både av bröllopsparet och gästerna på kalaset. Tusen tack och tusen kramar till dig.



Kram Lotta

2009-05-28 @ 20:31:46
Postat av: Petra/peu

Vilket vackert Z-kort du gjort. Det är min favoritvikning också faktiskt. Gillar verkligen det.

Mycket fint du gjort sen jag kikade in sist. Layouten på lilltjejen är härlig.

Spetsen runt mitt muffinskort som du frågade efter är självhäftande vit (Panduro) som jag sen färgat in med en färgad dyna.

Ha en trevlig helg.

Kram Petra

2009-05-28 @ 21:35:22
URL: http://www.underbartarkort.blogspot.com
Postat av: Anneth Strinnholm

Jättevackert kort! Gillar framför allt hur vackert du dekorerat insidan, jag glömmer ofta det och tycker att det är svårt... :)

2009-05-28 @ 22:38:51
URL: http://www.lillnettan.bloggsida.se
Postat av: Angelica-Dolliver

Jättevackert kort, så snyggt med den svartvita bakgrunden (älskar den pappersserien hos Panduro!).



Fastnade lite här och beundrade dina tingtura-alster - såååå snygga! Din färgläggning är ju grymt fin!



Och dina KAOSawarder blev ju supervackra! Det är så kul att se allas olika tolkningar på awarderna! Jag har själv nio stycken att tillverka i helgen! Och det får väl räknas som en giltig frånvaro från övriga sysslor va? ler



På återseende och ha en trevlig helg!

Kram / Angelica

2009-05-29 @ 19:31:24
URL: http://scrappgalen.blogspot.com/
Postat av: AnnikaS

Vilket superfint kort, gillar den här vikningen. Får nog ta och testa att göra kort med den själv.

kram Annika

2009-05-29 @ 21:00:35
URL: http://annikas-kreativa-sida.blogspot.com
Postat av: Anneli

Jättevackert kort, så snyggt med den svartvita bakgrunden det röda blommorna till detta.

Du är bara så duktig!!! Kortet är helt ljuvligt, och jag gillar verkligen hur du komponerat det.



Jag har något litet till dig inne hos mig :)



Önskar dig en skön helg

Kram Anneli



2009-05-30 @ 10:01:36
URL: http://anneliscrapkort.blogspot.com/
Postat av: Sofie

Tack för svaret på alla mina frågor, rätt ifall det blev många kommentarer :-)

Nu äntligen har jag gjort utmaningen!

Ha det bra!

Kram Sofie

2009-06-03 @ 20:46:22
URL: http://sofieornd.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0